Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021

ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΕΛΒΙΝΑΚΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2020-21

                                                                             

Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)

   

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

 Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

 

Το Γυμνάσιο Δελβινακίου στεγάζεται σε ένα μοντέρνο δημόσιο κτίριο στο Δελβινάκι Πωγωνίου Ιωαννίνων, περίπου 55 χιλ. από τα Γιάννενα. Το μαθητικό δυναμικό του σχολείου κατά το σχολ. έτος 2020-21 ήταν δεκατρείς μαθητές κατανεμημένοι σε τρία τμήματα (ένα ανά τάξη): έξι στην πρώτη τάξη, τρεις στη δευτέρα και τέσσερις στην τρίτη. Οι μαθητές προέρχονται από το Δελβινάκι, την Πωγωνιανή, τα Κτίσματα, το Περιστέρι και τη δομή της "Κιβωτού του κόσμου"-παράρτημα Πωγωνιανής. Δύο μαθητές κατάγονται από την Αλβανία αλλά διαμένουν μόνιμα με τις οικογένειές τους στην Ελλάδα. Το σχολείο διαθέτει τρεις αίθουσες διδασκαλίας, ένα εργαστήριο πληροφορικής, μία αίθουσα τεχνολογίας, μία αίθουσα εκδηλώσεων, μία αίθουσα γυμναστικής, αποθήκη και αίθουσα αρχείου. Στην αίθουσα της τεχνολογίας υπάρχει βιβλιοθήκη του σχολείου με πάνω από πεντακόσιους τίτλους βιβλίων. Σε κάθε αίθουσα υπάρχει laptop, βιντεοπροτζέκτορας και διαδραστικός πίνακας όπως και στην αίθουσα τελετών. Δεν υπάρχει οργανωμένο εργαστήριο φυσικών επιστημών. Στο εργαστήριο πληροφορικής υπάρχουν έξι υπολογιστές για τους μαθητές. Επιλέον το σχολείο διαθέτει τρία φωτοτυπικά μηχανήματα, μηχάνημα βιβλιοδεσίας και πλαστικοποίησης εγγράφων. Ακόμα για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης υπάρχουν στο σχολείο επτά τάμπλετ και τρία laptop. Το σχολείο διαθέτει μια πολύ μεγάλη αυλή με γήπεδα μπάσκετ, βόλεϋ και μονόζυγα. Ακόμα στην αίθουσα γυμναστικής υπάρχει ένα τραπέζι πινγκ-πονγκ καθώς και ικανοποιητικός αριθμός από όργανα γυμναστικής. Οι μαθητές μετακινούνται από και προς το σχολείο με μαθητικό λεωφορείο και μισθωμένα μέσα (TAXI). Οι γονείς των μαθητών ασχολούνται με την κτηνοτροφία, τις οικοδομικές δραστηριότητες, τον τουρισμό, τις μεταφορές ή είναι ελεύθεροι επαγγελματίες.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση (Αξιολόγηση: 3)

 Εφαρμογή εναλλακτικών διδακτικών πρακτικών: Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν τον υπολογιστή και τον διαδραστικό πίνακα της τάξης για τον εμπλουτισμό και την καλύτερη κατανόηση του μαθήματος από τους μαθητές.

 Εφαρμογή πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης: Σε μαθήματα όπως η πληροφορική, η τεχνολογία, οι ξένες γλώσες γίνεται συχνά εναλλαγή ρόλου εκπαιδευτικού-μαθητή καθώς μαθητές με αυξημένες δεξιότητες αναλαμβάνουν τον ρόλο του δασκάλου σε ένα γνωστικό αντικείμενο που το γνωρίζουν ικανοποιητικά.

 Υποστήριξη ένταξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων: Το σχολείο με αγάπη, κατανόηση και ανοχή στη διαφορετικότητα αλλά και με καλή συνεργασία με τους κοινωνικούς λειτουργούς, κατόρθωσε να ενσωματώσει πλήρως και αρμονικά τους δύο μαθητές από τη δομή της "Κιβωτού του κόσμου" και σήμερα τα δύο παιδιά αισθάνονται απολύτως ενταγμένα και έχουν την πλήρη αποδοχή των συμμαθητών τους με αποτέλεσμα να προοδεύουν.

 Σχολική διαρροή - φοίτηση (Αξιολόγηση: 4)

Τα τέσσερα τελευταία χρόνια ένας μαθητής ανά έτος μετεγγράφη σε άλλο σχολείο με εξαίρεση την περσινή χρονιά που δεν είχαμε καμία μετεγγραφή σε άλλο σχολείο αλλά αντίθετα το σχολείο μας ενισχύθηκε με τη μετεγγραφή ενός μαθητή από Γυμνάσιο άλλου Νομού στο σχολείο μας. Κανένας μαθητής τα τελευταία πέντε χρόνια δεν επανέλαβε τάξη λόγω ελλιπούς φοίτησης και κανένας μαθητής μας δεν έχει εγκαταλείψει το σχολείο.

Διαθέσιμα τεκμήρια:

Αλληλογραφία του σχολείου, απουσιολόγια, Μαθητικό Μητρώο, βιβλίο πράξεων συλλόγου και Δ/ντη του σχολείου, Myschool, αρχείο του σχολείου

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών (Αξιολόγηση: 4)

Στο σχολείο μας εξαιτίας του μικρού αριθμού μαθητών (δεκατρείς τον αριθμό), της μακροχρόνιας γνωριμίας τους (προέρχονται όλοι από το Δημοτικό σχολείο Δελβινακίου) οι σχέσεις μεταξύ τους είναι φιλικές και δεν υπάρχουν σοβαρά περιστατικά διαπληκτισμών ή αντιπαραθέσεων. Δεν τιμωρήθηκε κανείς μαθητής τα τελευταία τέσσερα χρόνια με ημερήσια ή πολυήμερη αποβολή αλλά υπήρξαν μόνο συστάσεις όπως μπορεί να επιβεβαιωθεί και από το βιβλίο ποινών του σχολείου. Υπήρξαν μεμονωμένες περιπτώσεις λεκτικής σύγκρουσης που διευθετήθηκαν με αμοιβαία υποβολή συγνώμης και διευθέτηση των διαφορών. Από πέρυσι έχει τεθεί σε λειτουργία και ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου και έχουν ενημερωθεί για το περιεχόμενό του οι μαθητές. Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός σχολικής βίας δεν χρειάστηκε να προβεί σε κάποια ιδιαίτερη ενέργεια κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2020-21.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών (Αξιολόγηση: 4)

Οι σχέσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου είναι σχεδόν οικογενειακές. Λόγω του μικρού αριθμού μαθητών ο κάθε εκπαιδευτικός έχει το περιθώριο να αφιερώνει πολύ περισσότερο χρόνο σε κάθε μαθητή σε σχέση με τα πολυάριθμα σχολεία της πόλης.

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας (Αξιολόγηση: 3)

Στο σχολείο μας λόγω του μικρού αριθμού μαθητών δεν υπάρχει οργανωμένος σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων. Η επικοινωνία με τους γονείς γίνεται συνήθως τηλεφωνικά και με το ένα τρίτο των γονέων γίνεται και με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή    με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η πλειοψηφία των γονέων όμως δεν έχει επαρκή εξοικείωση με την τεχνολογία γι' αυτό επιλέγουν την τηλεφωνική συνομιλία ή  την προσωπική επαφή. Στη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης η επικοινωνία δια ζώσης ελαχιστοποιήθηκε, δεν υπάρχουν όμως σοβαρές τριβές με τους γονείς και οι σχέσεις θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν καλές με δυνατότητα βελτίωσης. 

Θετικά σημεία:

Το σχολείο ανταποκρίθηκε υπέρ του δέοντος ικανοποιητικά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η ύλη καλύφθηκε, έγιναν διαγνωστικές δοκιμασίες (τεστ, διαγωνίσματα), δόθηκαν με επιτυχία οι έλεγχοι προόδου και η συμμετοχή των μαθητών ήταν υψηλή.

Η   μαθητική διαρροή ήταν ανύπαρκτη πέρυσι και το μαθητικό δυναμικό ενισχύθηκε φτάνοντας στους 13 μαθητές ενώ πριν τέσσερα χρόνια ήταν 8 μαθητές. 

Δεν υπάρχουν στο σχολείο σοβαρά περιστατικά βίας, ρατσισμού ή αντιπαραθέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. 

Το σχολείο ενισχύθηκε σοβαρά σε υλικοτεχνική υποδομή από το υπουργείο αλλά και από ευγενικές χορηγίες με αποτέλεσμα να είμαστε από άποψη υλικοτεχνικής υποδομής σε υψηλό επίπεδο. 

Η   συνεργασία με τη σχολική επιτροπή είναι αρμονική και καλύπτονται όλες οι λειτουργικές ανάγκες του σχολείου.

Σημεία προς βελτίωση:

Στο σχολείο μας υπήρξαν ελλείψεις διδακτικού προσωπικού ιδίως μετά τον Μάρτιο όταν αποσπάστηκε ο βασικός φιλόλογος του σχολείου σε σχολική μονάδα του εξωτερικού χωρίς να αντικατασταθεί. 

Πολλοί γονείς μαθητών επικοινωνούν με το σχολείο μόνο για να ενημερώσουν για ασθένεια ή απουσία του μαθητή και δεν έχουν την επιθυμητή συμμετοχή στη σχολική ζωή. 

Πολλοί μαθητές από άλλα χωριά ταλαιπωρούνται λόγω καθυστερήσεων στα δρομολόγια του μαθητικού λεωφορείου το οποίο εξυπηρετεί γειτονικά σχολεία καθώς και το Δημοτικό σχολείο Δελβινακίου με αποτέλεσμα να μη συμπίπτουν ωράρια και ώρες αναχώρησης. 

Το σχολείο δεν έχει επαρκή συμμετοχή σε ενδοσχολικές επιμορφώσεις σε ευρωπαϊκά προγράμματα, σε καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές και εν γένει υστερεί σε εξωστρέφεια.

Διοικητική λειτουργία

Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας (Αξιολόγηση: 3)

Το σχολείο διεκπεραίωσε με επιτυχία όλες τις διοικητικές υποχρεώσεις του, έθεσε ως κύριο στόχο την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών σε συνδυασμό με την κάλυψη όλων των μορφωτικών και εκπαιδευτικών αναγκών τους. Οργάνωσε μέσα σε δύσκολες συνθήκες την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, κάλυψε τους μαθητές που είχαν θέματα σε σχέση με τον εξοπλισμό ή τη σύνδεση, κινητοποίησε τους γονείς για να βοηθήσουν στο εγχείρημα, αναζήτησε χορηγούς, διαχειρίστηκε το θέμα των απουσιών των μαθητών και της αξιολόγησής τους με ηλεκτρονικό τρόπο και συνεργάστηκε με τη σχολική επιτροπή για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του σχολείου. Βοήθησε του συναδέλφους και τους μαθητές που είχαν έλλειψη επιμόρφωσης σε ζητήματα τηλεκπαίδευσης και κατόρθωσε να διατηρήσει το σχολείο ζωντανό μακριά από τη δια ζώσης λειτουργία του.

Σχολείο και κοινότητα (Αξιολόγηση: 1)

Λόγω των ειδικών συνθηκών covid η επικοινωνία του σχολείου με την κοινότητα δεν ήταν στον επιθυμητό βαθμό. Οι περιορισμοί στη δια ζώσης επικοινωνία, η πολύμηνη εξ αποστάσεως λειτουργία του σχολείου περιόρισαν την επικοινωνία μας με την κοινότητα σε αναρτήσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου μας, σε τηλεφωνικές επαφές με γονείς και τοπικούς φορείς και σε συμμετοχή και παρακολούθηση διαδικτυακών δράσεων για τα 200 χρόνια της ελληνικής επανάστασης.

Θετικά σημεία:

 Η   οργάνωση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας και λειτουργίας του σχολείου που υστερούσε.

 Η   αναβάθμιση του επίσημου ιστότοπου του σχολείου.

Οι πιο συχνές τηλεφωνικές και ηλεκτρονικές επαφές με γονείς και φορείς λόγω του άγνωστου και πρωτόγνωρου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που γεννούσε πολλές απορίες και ανησυχίες.

Ο ηλεκτρονικός εγγραμματισμός όλων μας.

Σημεία προς βελτίωση:

Δεν κατέστη δυνατόν να συμμετέχει το σχολείο σε προγραμματισμένες δράσεις, προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεις της τοπικής κοινότητας. 

Δεν κατέστη δυνατό να οργανωθεί δίκτυο σχολείων.

Το σχολείο έχει ανάγκη από οργανωμένο εργαστήριο φυσικών επιστημών.

Η πρόσβαση των μαθητών ΑΜΕΑ εξακολουθεί να είναι προβληματική στο σχολείο μας κι αν στο μέλλον υπάρξουν μαθητές ΑΜΕΑ θα υπάρχει πρόβλημα πρόσβασης και αποχώρησης.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις (Αξιολόγηση: 2)

Η   συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις λόγω των ειδικών συνθηκών ήταν περιορισμένη και περιορίστηκε σε ηλεκτρονική παρακολούθηση ενημερώσεων για ζητήματα covid και τηλεκπαίδευσης.

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα (Αξιολόγηση: 1)

Δεν κατέστη δυνατόν να συμμετάσχει το σχολείο μας σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα λόγω των ειδικών συνθηκών covid.

Θετικά σημεία:

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας ενημερώθηκαν και επιμορφώθηκαν ταχύτατα και απέδειξαν στην πράξη ότι έχουν αστείρευτες δυνατότητες και ικανότητες αυτοβελτίωσης και προσαρμογής. Συμμετείχαν καθολικά, με επιτυχία και με απτό μορφωτικό αποτέλεσμα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. 

Μεμονωμένα παρακολούθησαν ενδιαφέρουσες δράσεις για την επέτειο των 200 χρόνων της ελληνικής επανάστασης, για θέματα ασφάλειας και υγιεινής καθώς και για νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στο περιβάλλον της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Σημεία προς βελτίωση:

Δεν κατέστη δυνατόν να γίνουν ενδοσχολικές επιμορφώσεις.

Δεν κατέστη δυνατόν λόγω της πανδημίας να γίνουν κοινωνικές εκδηλώσεις και δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος με συμμετοχή του σχολείου.

 

 

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου